Mijn Ghost en ik

Lieve Ghost,

Half september mocht ik je ophalen in Vaassen. Wat een stoere fiets stond daar! Met grote 29” wielen, een breed stuur, strakke look en goed afgemonteerd. Gloednieuw en stralend stond je op me te wachten. We zijn samen naar Deventer gegaan, naar huis. En waren bij thuiskomst geen vriendjes.

In de schuur staat een andere stoere fiets naast jou. Een mooie rood-witte Trek die ik in juni kreeg. We gingen toen meteen samen op vakantie om klimmeters te maken in de Duitse Eiffel. Dat was best spannend, maar we bleken de beste maatjes. Fietsten samen weg alsof we nooit anders hadden gedaan.

Zo anders is dat met jou. Bijna zes weken later hebben we nog maar krap 250 km gefietst. Dat komt deels doordat de Trek en ik een beetje te hard van stapel zijn gelopen in de zomer (Lief zijn voor jezelf). Ben je misschien een beetje jaloers? Is het daarom dat sinds jij er bent, de Trek al drie lekke banden heeft gehad?!

Mijn volledige aandacht ligt nu bij jou. Met tegenzin. Het voelt namelijk niet gemakkelijk als ik met jou op pad ben. We zijn daarom vrijdag even bij Gerrit geweest, om te kijken of hij ons kan helpen. Hij heeft jou een beetje los gemasseerd en mij een peptalk gegeven. Hopelijk net dat zetje in de rug dat we nodig hebben.

Ik ga m’n best voor je doen Ghost, doe jij dan ook een beetje je best voor mij? Je mag namelijk met me mee naar Kenia! Je mag vliegen! Je mag zoeven over de rode klei en laten zien hoe sterk je bent. Stoere foto’s maken met de Kilimanjaro op de achtergrond. Genieten van de zon op allemaal schitterende plekjes waar vrijwel geen fiets ooit is geweest. Wie weet zien we zelfs wel olifanten en giraffen!

En de Trek? Die blijft waar ie staat, in de schuur. Zullen we zorgen dat ie al jaloers is voordat we weggaan? En dat ie strontjaloers is als we weer terug zijn? De komende maanden wordt ons feestje!

Liefs,
Astrid

20141025_124547

Zaterdag zelfs een luxe modderbad geregeld!

Driemaal lek in één week.

Driemaal lek…

Een gedachte over “Mijn Ghost en ik

  1. Waar haal je het vandaan, goed geschreven.
    Je had dit misschien eerder moeten doen, dan hadden de fietsonderdelen niet in Epe rond geslingerd. Heb ik gelukkig terug gevonden. Nu maar hopen dat je fiets deze peptalk ook goed oppakt en geen onderdelen meer van zich afschudt. Blijf schrijven, gaat je goed af. Paps

Geef een reactie

